Program

print

Poker in Python - Nino Bašić

Na delavnici Poker in Python bomo izdelali aplikacijo, ki bo omogočala igranje igre poker (različica Texas hold'em). Začeli bomo z osnovami programskega jezika Python 3. Po tem bomo spoznali knjižnico wxPython, ki omogoča razvoj uporabniških vmesnikov (deluje na sistemih Windows, Linux in macOS). Z uporabo wxPython bomo razvili preprosto igro, ki bo igralcu omogočila igranje pokra. Igro boste nato lahko nadgradili po svoji lastni želji (samostojno ali v manjših skupinah).

Delavnica bo potekala 3 dni:
 - 1. dan: Programiranje v jeziku Python 3 - vodeno.
 - 2. dan: Uporaba knjižnice wxPython - vodeno.
 - 3. dan: Razvoj aplikacije za igranje pokra (Texas hold'em) - vodeno.
 - 4. dan: Nadgradnja igre po svoji inspiraciji - samostojno ali v manjši skupini.

Predhodno razumevanje osnov programiranja je zaželeno, ni pa obvezno.

Rubikova kocka: od teorije grup, prek algoritmov do hitrostnega reševanja - Branko Kavšek

Vsi poznamo Rubikovo kocko, a ne? Pravijo, da je to najbolj prodajana igrača na svetu. Vse od leta 1974, ko jo je izumil madžarski izumitelj, kipar in profesor arhitekture Ernő Rubik, je bilo prodanih skupaj prek 300 milijonov kock po vsem svetu (če upoštevamo tudi njene izpeljanke). Rubikova kocka je svoj višek popularnosti dosegla v 80-ih letih prejšnjega stoletja, ko je postala predmet preučevanj tako matematikov, računalničarjev, kot nasploh vseh ljubiteljev te sestavljanke.

Na eno dnevni delavnici bomo spoznali kaj Rubikova kocka sploh je, kako je sestavljena, kaj je to permutacija Rubikove kocke in kako permutacije lahko opišemo z matematično teorijo grup. Dotaknili se bomo algoritmov na Rubikovi kocki, spoznali kaj je to »božje število«, »božji algoritem« in »seksi premik« ter na kratko orisali osnovni postopek reševanja Rubikove kocke. Na koncu pa se bomo podali še v vode hitrostnega reševanja Rubikove kocke (po angleško: speedcubing) in spoznali t.i. »hitrostne kocke«. Videli bomo, da za hitrostno reševanje osnovni postopek ne zadošča in bomo tako spoznali Friedrich-ovo (ali krajše CFOP) metodo. Seveda pa samo poznavanje metod in algoritmov reševanja pri hitrostnem reševanju ne zadošča, zato se bomo dotaknili še vseh ostalih »malih trikov«, ki nam na koncu lahko omogočijo, da Rubikovo kocko sestavimo v manj kot minuti, 30 sekundah, morda celo v manj kot 10 sekundah.